het beste
resultaat begint
bij werkplezier
Grip begint
bij begrijpen

23 augustus 2019

Zo zorgt geautomatiseerde planning voor een First Time Fix Rate-verbetering van 18%

Wist je dat geautomatiseerde planning van de buitendienst zorgt voor een verbetering van de First Time Fix Rate met maar liefst 18%? Dat zorgt voor een verhoogde klanttevredenheid, efficiëntere planning en een flinke tijdbesparing. Benieuwd hoe dit werkt? We leggen het je graag uit!

De juiste mensen
Het gebeurt nu nog vaak dat een monteur naar een klus gestuurd wordt, waarvoor hij niet voldoende kennis heeft. Hij inventariseert wat er moet gebeuren en zorgt ervoor dat een collega op een later moment terugkeert. Geen ideale situatie voor klant, planning én de First Time Fix Rate. Als je iets inplant in een geautomatiseerd systeem, dan wordt de medewerker met de meest relevante kennis en skills naar de opdracht gestuurd. De kans dat hij de klus in één keer klaart is daarmee een stuk groter.

De juiste materialen
In andere gevallen staat de juiste medewerker bij de klant, maar heeft hij niet alle benodigde materialen bij zich. Ook in dit geval moet hij op een later moment terugkeren om de vraag van de klant op te lossen. Een geautomatiseerde planning zorgt niet alleen voor de juiste mensen op de juiste plek, maar ook voor het goed inplannen van het benodigde materiaal en materieel. Daarmee is hij bij het eerste bezoek al in staat om tot een volledige oplossing te komen.

De juiste data
Een ander voordeel van een geautomatiseerde planning is de verzameling van data. Door de onderhoudshistorie van de machine bij te houden, is het systeem beter in staat om in te schatten wat er precies aan de hand is. Op basis van deze informatie wordt niet alleen de juiste medewerker met het juiste materiaal op pad gestuurd, maar wordt er ook een betere inschatting gemaakt van de normtijden.

Ben je benieuwd hoe dit in de praktijk werkt? Bekijk hieronder hoe SMT Netherlands geautomatiseerde planning inzet én wat dit oplevert!

Heb je vragen over geautomatiseerde planning voor jouw buitendienst? Neem gerust contact met ons op!

Hoe zit het met
jouw workflow?

Wil je weten hoe we de workflow van jouw organisatie kunnen verbeteren? Neem dan contact met me op en ik kom graag jullie organisatie bekijken!

Bas Otting
+31 88 000 65 00 bas@way2connect.nl