een goede
workflow
is mensenwerk
Grip begint
bij begrijpen

14 november 2019

Verhoog het rendement van je buitendienst

Een efficiënte planning van de buitendienst is cruciaal voor een optimaal rendement en een hoge klanttevredenheid. Door alles slim in te plannen, krijgen medewerkers meer gedaan in minder tijd en worden klanten op tijd en naar tevredenheid geholpen. Maar hoe verbeter je het functioneren van je buitendienst? We geven je een aantal tips!

Real-time inzicht in je buitendienst
Er zijn talloze maatregelen die je kunt nemen om het functioneren van je buitendienst te verbeteren. Het efficiënter inplannen van medewerkers speelt hierin een cruciale rol. Ook het verkrijgen van real-time inzicht in je buitendienst en het digitaliseren van werkbonnen en andere formulieren draagt eraan bij.

Door je buitendienst van tablets met ondersteunende software te voorzien, hebben alle servicemedewerkers voortdurend contact met de medewerkers op kantoor. Zo wordt het mogelijk dat iedereen altijd in real-time weet wat de status van de planning is. Mocht een afspraak van een servicemedewerker uitlopen dan kunnen de volgende klanten meteen daarover worden geïnformeerd. Of je stuurt er een andere medewerker naartoe die op dat moment beschikbaar is en zich in de buurt bevindt.

Digitale transformatie
Digitaliseren is tegenwoordig echter niet meer genoeg. Het gaat erom dat je je hele bedrijfsvoering, inclusief alle processen, optimaliseert door de inzet van ICT. Deze verandering, die op dit moment gaande is, heet digitale transformatie. Bedrijven die hier niet – of te laat – op anticiperen, zullen minder concurrerend zijn dan hun concurrenten.

Met behulp van de juiste ICT-toepassingen kun je bijvoorbeeld werkbonnen automatisch aan laten maken. Ook de materialen en onderdelen die nodig zijn om de reparatie uit te voeren, kun je automatisch laten generen. Zo weet je zeker dat een servicemedewerker geen tweede keer naar een klant hoeft te gaan, omdat hij per ongeluk een onderdeel is vergeten.

Automatische monitoring
Tevens is het tegenwoordig mogelijk om apparatuur die je voor je klanten onderhoudt, op afstand automatisch te laten monitoren. Het is zelfs mogelijk om te voorspellen wanneer bepaalde apparaten een servicebeurt nodig hebben, zonder dat je klanten dit zelf in de gaten hoeven te houden of hier iets van merken.

Wil je hier meer over weten? Neem dan gerust contact met ons op!

Hoe zit het met
jouw workflow?

Wil je weten hoe we de workflow van jouw organisatie kunnen verbeteren? Neem dan contact met me op en ik kom graag jullie organisatie bekijken!

Bas Otting
+31 88 000 65 00 bas@way2connect.nl