” Het was eerst niet duidelijk wie wat deed en er was geen helder beeld van de planning

Naast de onduidelijkheid over welke activiteiten door welke technici werden uitgevoerd, waren er ook onduidelijkheden over de onderdelen. Het bedrijf maakte toentertijd geen gebruik van een installed base en kon niet goed registeren welke onderdelen wel vervangen waren en welke niet. Daarnaast was er geen inzicht in waar onderdelen geplaatst waren. Systemen werden hierdoor vaak vroegtijdig onderhouden en onderdelen onnodig vervangen.

JVM - Link2fieldservice

Vanwege de vele administratieve handelingen ging het bedrijf op zoek naar een aanvullende softwareoplossing. Een softwarepakket die aan het huidige ERP-systeem kon worden toegevoegd en welke de buitendienst zou optimaliseren. Daarnaast wilde het bedrijf onder andere dat de administratieve handelingen verminderd zouden worden en dat het inzicht zou geven in de installed base.

DUIDELIJKHEID MET DE NIEUWE SOFTWARE
Zodoende kwam JVM Europe uit bij WAY2CONNECT met haar buitendienst managementsysteem. De software van WAY2CONNECT kon worden gekoppeld aan de huidige software voor een eenmalige gegevensinvoer. Administratieve handelingen werden significant verminderd en er kwam één duidelijke en overzichtelijke planning, centraal in Nederland. Er is nu een helder inzicht in de dagelijkse planning van technici en de uitgevoerde werkzaamheden.

De software van WAY2CONNECT gaf niet alleen inzicht in de buitendienst en werkzaamheden, maar ook in de installatiegegevens van de systemen. Door een installed base te laten implementeren door WAY2CONNECT heeft het bedrijf voortaan een overzicht van waar onderdelen geplaatst zijn en wanneer deze aan vervanging toe zijn.

“Alle onderdelen worden nu met behulp van de software goed geregistreerd voordat deze geplaatst worden”

Download hier het hele klantverhaal van JVM Europe

Case jvm