“De kans op herhaalstoringen is flink gereduceerd

De werkbonnen werden per post – en dan vaak hooguit een keer per week – teruggestuurd naar het hoofdkantoor in Heeze. “Overzicht of een eenduidige werkwijze was er niet. Laat staan inzicht in de actuele voorraden. Er moest dus een oplossing komen, ook omdat het steeds lastiger werd de afspraken voor de monteurs in te plannen”, vervolgt Lemmens.

Espera - Link2Fieldservice

DE SOFTWARE CENTRAAL
“We willen storingen kunnen loggen op moduleniveau en niet alleen op machineniveau. Veel van onze machines zijn namelijk modulair opgebouwd, waarbij een module in meerdere machines kan worden ingezet”, vult Lemmens aan. Alleen Way2connect uit Etten-Leur bleek aan alle wensen te kunnen voldoen. “Daarmee was de keuze snel gemaakt”, aldus de manager.

In de oplossing staat het buitendienst managementsysteem centraal. De planningsapplicatie biedt onder meer een helder en flexibel in te richten planbord, het neemt de import en export van de digitale werkbonnen voor zijn rekening en verzorgt een continue communicatie met de servicemonteurs, die tegenwoordig zijn uitgerust met Pda’s. Op de Pda’s draait de mobiele software van Way2connect.

Ad hoc wijzigingen kunnen direct worden verwerkt en zijn inzichtelijk op de Pda’s van de monteurs. “Daarnaast kunnen we nu exact doorgeven wat er moet gebeuren en waar een servicemonteur op moet letten”. Activiteiten kunnen handmatig door middel van drag en drop worden toegewezen. Dankzij de automatische planning en gps in de Pda’s kunnen de activiteiten bovendien worden toegewezen op basis van bijvoorbeeld beschikbaarheid, geografische gegevens, en benodigde apparatuur en materialen.

“ Deze manier van werken is beduidend sneller, efficiënter en kostengunstiger.
En minstens zo belangrijk: ons service level is nog verder gestegen

Download hier het hele klantverhaal van Espera Nederland