CBC Noordoost Begrip begint
bij begrijpen

Klantverhaal

Canon Business Center Noordoost

Canon Business Center Noordoost is het aanspreekpunt in het noordoosten van Nederland als het gaat om printoplossingen en kantoorartikelen. Theo Hek, algemeen directeur klantgerichtheid: “In 2004 startten wij deze franchiseonderneming met als motto: wij doen het gewone buitengewoon goed.” Operationeel directeur Erwin Pullen: “In een paar jaar tijd groeiden we van 700 naar 20.000 machines en kregen we een verdubbeling van het aantal monteurs. Dat vraagt om een efficiëntieslag.”

Way2connect is proactief en biedt ons precies datgene waar een groeiend bedrijf behoefte aan heeft: kwaliteit én flexibiliteit. Theo Hek, Canon Business Center Noordoost

Canon Business Center Noordoost is het aanspreekpunt in het noordoosten van Nederland als het gaat om printoplossingen en kantoorartikelen. Theo, algemeen directeur klantgerichtheid: “In 2004 startten wij deze franchiseonderneming met als motto: wij doen het gewone buitengewoon goed.” Operationeel directeur Erwin Pullen: “In een paar jaar tijd groeiden we van 700 naar 20.000 machines en kregen we een verdubbeling van het aantal monteurs. Dat vraagt om een efficiëntieslag.”

Meest klantgerichte bedrijf van Nederland
Van kantoorartikelen tot multifunctionele printers en van fotopapier tot aan de grootste plotter: Canon Business Center Noordoost heeft alles in huis voor optimale kantoorautomatisatie. Maar, de organisatie biedt meer, zegt Theo: “Bij Canon Business Center Noordoost willen wij iedereen op een positieve manier verrassen. Wat ons drijft is echt en oprecht contact met elkaar. Samen tot de beste oplossing voor jouw bedrijf komen, is waar wij voor gaan. Persoonlijk, nuchter en flexibel. Alles om die glimlach bij de klant tevoorschijn te toveren. Want is onze klant blij, dan zijn wij dat ook. Alles om het meest klantgerichte bedrijf van Nederland te worden!”

Altijd goede service
Het team van Noordoost bestaat uit, door Canon Nederland, getrainde service engineers. Zij werken met de nieuwste technieken en doen er alles aan om altijd goede service te leveren. Om die kwaliteit te waarborgen, stapte Canon Business Center Noordoost in 2018 over naar AFAS Software. Theo: “Met één softwarepakket automatiseerden en optimaliseerden we alle administratieve processen in onze organisatie. Fantastisch, op één punt na: het systeem communiceerde niet met onze machines in het veld. Op dat moment kwam Dennis van Way2connect bij ons over de vloer. Hij zei: ‘Geen paniek, ik zorg voor een brug van de machines naar AFAS. Zo gezegd, zo gedaan en sindsdien zijn wij trouw klant.”

Integratie printers, AFAS en Link2
Dennis van Way2connect licht toe: “We hebben voor Canon een connectie gemaakt tussen de printers en de back office, via onze eigen software Link2 en AFAS. Op het moment dat een printer een storingsmelding geeft, dan wordt er via Link2 automatisch een monteur ingepland om de storing op te lossen. En is de toner op? Dan gaat er een melding naar de AFAS-omgeving en wordt er automatisch een nieuwe toner opgestuurd naar de klant.”

“Daarnaast hebben we een portal ingericht waarin het verbruik van de printers inzichtelijk is. Dat betekent dat klanten inzicht hebben in de status van machines, maar ook dat Canon op elk moment de tellerstanden kan inzien. Het oververbruik per printer wordt vervolgens automatisch gefactureerd aan de klant. Voorheen werd dit handmatig gedaan, maar nu dit automatisch gaat, bespaart Canon heel veel tijd.”

Liefde en chemie
Theo: “In de afgelopen jaren groeide Canon Business Center Noordoost gigantisch hard. De reden van ons succes? Wij werken met de juiste mensen op de juiste plekken en we ondernemen vanuit ons hart. We zijn geen partij op jacht naar overnames, maar als er dingen voorbijkomen die interessant zijn, dan pakken we die met beide handen aan. Mits er liefde en chemie van beide kanten is uiteraard. Zo namen we in december ook OSN Nederland over. Way2connect zorgde ervoor dat in deze overname, ook op het gebied van plannen en registreren, alles vlekkeloos verliep.”

Klaar voor de toekomst
Erwin: “Ieder jaar proberen wij onszelf opnieuw uit te vinden. Telkens weer vragen we ons af: doen we het nog goed en waar kan het beter? Zo kijken we nu bijvoorbeeld naar de volgende stap in het gebruik van de diensten van Way2connect en in het najaar gaan we concreet aan de slag met het servicepakket. Dat biedt ons ongetwijfeld meer inzicht en efficiëntie. En dat is welkom, nu het aantal monteurs is verdubbeld.” Theo: “Way2connect is proactief en biedt ons precies datgene waar een groeiend bedrijf behoefte aan heeft: kwaliteit én flexibiliteit.”

Ben jij benieuwd naar hoe wij jou kunnen helpen met slimme software? Neem dan gerust contact met ons op. Wij staan voor jou klaar!

In een paar jaar tijd groeiden we van 700 naar 20.000 machines en kregen we een verdubbeling van het aantal monteurs. Dat vraagt om een efficiëntieslag.

Erwin Pullen, Canon Business Center Noordoost