//Case study: Espera Nederland
Case study: Espera Nederland2018-05-24T12:09:20+00:00

Al sinds begin jaren 60 levert Espera Nederland weeg-, uitprijs- en etiketteermachines voor de Nederlandse markt. “Onze machines gaan hoofdzakelijk naar de toeleveranciers van supermarktketens”, licht Rob Lemmens, manager technische afdeling, toe.

Van alle verkochte machines wordt op het hoofdkantoor in Heeze een testopstelling gebouwd, waarna het systeem klantspecifiek wordt gemaakt en uiteindelijk op locatie bij de klant wordt opgesteld door een servicemonteur van Espera, die de gebruiker tevens een bedieningstraining geeft. “Daarmee houdt onze service echter niet op”, weet Lemmens. “Voor vrijwel al onze klanten lossen we uiteraard ook eventuele storingen op en verzorgen het preventief onderhoud aan de machines.”

OPLOSSING NOODZAKELIJK

Leidend voor die service is sinds jaar en dag het op maat ontwikkelde ERP-pakket Portos. “Het systeem bevat een servicemodule, waarin klantinzetten worden aangemaakt en storingsomschrijvingen worden gemeld. Daarnaast worden ook klant- en machinegegevens opgeslagen”, legt Lemmens uit. Tot voor kort werden de serviceafspraken via een eenvoudige agendafunctie ingepland. 

Case study Espera

Wilt u de hele case study van Espera lezen?
Vul onderstaande gegevens in om de download te starten.