Meer inzicht in waardevolle informatie voor
Canon Business Center Zwolle dankzij IoT

Nieuws Canon

Het Japanse bedrijf Canon, voornamelijk bekend van de foto- en videocamera’s, verhuurt printers en kopieerapparaten aan organisaties. Klanten betalen een vast bedrag voor een afgesproken aantal te printen en/of te kopiëren papieren. Voor deze organisaties registreert Canon o.a. de tonerstand van de apparaten en of er eventuele storingen plaatsvinden. Dit jaar nog gaat Canon Business Center in Zwolle werken met LINK2FIELDSERVICE om haar monteurs nog beter te kunnen aansturen en voor een duidelijk overzicht van alle uitstaande apparaten.

Totaaloplossing voor Canon Business Center Zwolle
Om dit te realiseren heeft het bedrijf gekozen voor de geheel geïntegreerde softwarepakketten van Way2connect en Afas. Als partners leveren beide bedrijven totaaloplossingen aan organisaties binnen verschillende branches, waaronder de onderhoud en installatie sector. Door de ervaring, kennis en samenwerking krijgt ook Canon Business Center een totaaloplossing.

Eén van de processen die wordt geautomatiseerd is de controle op contracten. In de ERP-software van Afas worden alle afgesloten contracten geregistreerd en vastgelegd. Doormiddel van de koppeling kan LINK2FIELDSERVICE automatisch de vastgelegde contractafspraken controleren. Is er sprake van een overschrijding, dan stuurt onze software deze informatie direct door naar het ERP en staat er automatisch een factuur klaar voor de betreffende klant. Daarnaast creëert onze software ook automatisch een inkooporder in het ERP voor te bestellen toners.

Automatisch proces
Alle printers en kopieerapparaten van Canon Business Center Zwolle zijn gekoppeld aan een server in Japan. Hier wordt waardevolle informatie van de apparaten inzichtelijk, zoals de tellerstand maar ook het niveau van de toner. Deze informatie zal voortaan direct naar onze software worden gestuurd. Hierdoor weet het bedrijf onmiddellijk wanneer de tonerstand van een apparaat te laag is. Vervolgens wordt er automatisch een nieuwe toner besteld en direct verstuurd naar de desbetreffende klant.

Om het proces nog verder te automatiseren, ontvangt het bedrijf ook een melding wanneer er een storing is. Automatisch wordt er een werkopdracht gemaakt binnen onze software om de monteurs nog beter aan te sturen. Door alle meldingen meteen door te sturen kan Canon Business Center Zwolle direct anticiperen op storingen en haar klanten nog beter bedienen.

2018-06-26T10:26:00+00:00juni 26th, 2018|